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Nuovo firmware per 7390 FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390.en-de-es-it-fr.84.04.88

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Annex


moderatore
moderatore
Promemoria primo messaggio :

vi segnalo che proprio oggi è uscita la nuova versione internazionale FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390.en-de-es-it-fr.84.04.88 e relativo recovery:

Il firmware è scaricabile dal seguente link:
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_7390/firmware/english/FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390.en-de-es-it-fr.84.04.88.image

Il recovery è scaricabile dal seguente link:
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_7390/x_misc/english/FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390.en-de-es-it-fr.04.88.recover-image.exe

Caratteristiche introdotte:

New with version 84.04.88:
- DSL: manual tweaking of DSL settings now possible with Annex A aswell
- System: corrected some translation errors


_________________
Qual è il miglior modo per fare una cosa senza correre rischi? Non farla!

Fritz!Box 7390_84.06.03_Multi_lingue_IT_EN_ES_FR_DE
Fritz!Box 7240_73.05.53_Multi_lingue_IT_EN_ES_FR_DE-Trunk
Fritz!Box 7170-V1_7170_58.04.87-ITA-by-Annex-massinge-b_1.05
Fritz!Box 7170SL-7170_29.04.87-ITA-by-Annex-massinge-b_1.05

asterics


nuovo utente
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Ho controllato i numeri composti e risultano senza prefisso anche se nel fritz ho settato Italia come nazione.
É un'impostazione necessaria, non tutti i provider vogliono il prefisso, senza di questa ci sono dei problemi con le telefonate in partenza con alcuni provider (rynga). Per farli funzionare bisogna rimettere la nazione nel software del pc ma, a quel punto, perdi il CLI (o viene visualizzato in modo strano).
Poi, se inserisci un nuovo account VoIP tramite l'assistente, ti chiede se deve usare un prefisso locale, a quel punto inserendo come prefisso locale 0039 tutto funziona perfettamente ma se fai delle modifiche, o semplicemente apri quell'account ed esci (salvando), perdi il prefisso.
É come se l'opzione "adattare il formato del numero" esista ma non venga visualizzata.
É per questo che penso sia un bug.

Sarebbe utile sentire altre esperienze.

Massinge


Admin
Admin
@Asterics: i doppi post non sono consentiti. Devi editare il messaggio precedente se non hai avuto risposta.
Primo ammonimento


_________________
I miei fritz attualmente al lavoro:
Fritz box fon WLAN 7360 - fw. 111.06.21 by AVM

2 * Fritz box fon WLAN 7240 - fw. 73.05.22-Multi_annex A-B by Massinge

...e quelli a riposo:
Fritz box fon WLAN 7050
Fritz box fon wlan 7170 SL v1 29.04.87-ITA-by-Annex-massinge_b_1.02
http://www.fritzbox-forum.com

Annex


moderatore
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@asterics
probabilmente sbagli dove andare a cercare:



_________________
Qual è il miglior modo per fare una cosa senza correre rischi? Non farla!

Fritz!Box 7390_84.06.03_Multi_lingue_IT_EN_ES_FR_DE
Fritz!Box 7240_73.05.53_Multi_lingue_IT_EN_ES_FR_DE-Trunk
Fritz!Box 7170-V1_7170_58.04.87-ITA-by-Annex-massinge-b_1.05
Fritz!Box 7170SL-7170_29.04.87-ITA-by-Annex-massinge-b_1.05

asterics


nuovo utente
nuovo utente
Questa è la risposta assurda che mi è giunta da AVM:

support@avm.de ha scritto:
Thank you for your enquiry.

It is not usual to dial the country code if the call is made within the
same country. Generally speaking, only international calls require the
dialling of a country code.

I regret to inform you that the FRITZ!Box 7390 currently does not support
the desired feature. I will therefore forward your enquiry as an
enhancement request to the product management. Possibly this function can
be implemented in a future firmware release.

Please note that you can send future enhancement requests for the
improvement of our products directly to info@avm.de.

Best regards,

Michael Ellguth (AVM Support)


@Massinge
Hai ragione, non l'ho fatto apposta.

@Annex
No! figurati..., è che quell'impostazione non ha più nessun effetto sulla composizione dei numeri.
A te si comporta diversamente?



edit
Aggiornamento del 22 maggio:


Questa è la nuova risposta che mi è giunta da AVM dopo mio reclamo (così va già meglio):

support@avm.de ha scritto:
Dear Mr _____,

We are currently investigating your issue.

The country code should automatically be dialled when "Italy" has been
chosen in the Regional Options.

Are you able to dial numbers with country code 0039?

For an analysis of the problem, we will require a simultaneous Internet
packet trace and D-channel trace of such a problematic call. Immediately
after the compilation of the traces, compile the FRITZ!Box support data.
Proceed as follows:

I Preparations
1. Download the D-Trace program via
ftp://ftp.avm.de/develper/dtrace.fritz!box/windows/
2. Unzip the file to a folder and install the program D-Trace on your PC
that is connected to the FRITZ!Box.
3. Activate the trace interface via a phone connected to the FRITZ!Box
with the keypad sequence: #96*3*

II Running the Internet packet trace and D-channel trace:
1. In your browser enter the address http://fritz.box/html/capture.html
2. Click "Start" for "1.PVC" and save the file in the following window.
3. Start the D-channel trace by running "fritzbox.bat".
4. Reproduce the entire issue.
Establish a call.
Please press the key "M" on the PC to make a Mark on the trace as soon
as the problematic behaviour occurs. Please comment the behaviour.
End the call and wait another few seconds.
5. Stop the D-channel trace by pressing "Esc" after the entire call has
been ended.
6. The trace is logged in the file "Dtrace.TXT".
Save the file and rename the file if you intend to compile a further
trace. For further traces, simply repeat steps 4 to 6.
Send us the D-channel trace file(s) with a description of the errors.
7. Stop the packet trace by clicking the "Stop" button.

Please briefly describe how you have tested (which numbers you actually
dialled) and the behaviour of the call.

III FRITZ!Box support data
Immediately after the traces have been performed, please compile the
FRITZ!Box support data via http://fritz.box/html/support.html > click "
Generate Support Data" > "Save to disk" and submit the file (support.txt)
as an attachment. Please note, the support data includes all
configurations of the FRITZ!Box yet no user names and passwords.

Please send us all requested files attached to your reply, preferably
compressed as one ZIP or RAR file.

Best regards,

Michael Ellguth (AVM Support)

Gli ho già risposto, appena avranno verificato il problema penso che lo risolveranno in poco tempo.

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